Christine Calvert

Christine Calvert

Tekstdoktor, mentor og formidlingstrener

#tekst

Om Christine

De aller fleste av oss skriver mye. Vi lager presentasjoner, skriver notater og e-poster, holder taler for ansatte og skal formidle komplekse problemstillinger slik at alle forstår.

Når du skriver, skal hvert ord kjempe for livet. Skriving er et håndverk, og alle kan bli flinkere til å skrive.

Gode tekster kan bygge opp og bryte ned. Tekster kan løfte, engasjere og provosere. Velskrevne, tydelige tekster gir en bedre bunnlinje og mer moro på jobb.

Etter et tekstdoktorbesøk på scenen, i salen eller på møterommet, vil du og dine ansatte sitte igjen med inspirasjon, nye tanker og konkrete verktøy. (Gode diskusjoner om tekst og verdier fungerer utmerket som teambygging også!)

Christine holder aller mest kurs og foredrag for næringslivet om alt innen kommunikasjon. Og det er kun gjennom Bedre Formidler at hun tilbyr coaching og mentoring, gjerne i samarbeid med de andre profilene.

Skal du bli en bedre formidler? Da må #tekst inn i verktøykassa!

PS: Christine har skrevet bøkene Skriv for nettet, Skriv så det selger og nylanserte Skriv godt, bli forstått (med Ove Dalen).

Foredrag

Ønsker du et foredrag med flere av profilene i Bedre Formidler? Da bestiller du Superpakka med Christine og én eller flere av ekspertene. Vi setter sammen en pakke over én eller flere dager som garantert endrer måten du og kollegene dine jobber og formidler budskap på.

Foredragene kan kombineres med verksteder, coaching og mentoring. Dette er en vitaminbombe som er 100 % skreddersydd for bedriften og medarbeiderne dine.

Workshop

Sitter du i en ledergruppe? Dette er et verksted, eller en serie med verksteder, som er forbeholdt ledergrupper og styrer som ønsker å formidle verdier, mål, endringer og kultur på en kraftfull og enhetlig måte.

Alt som foregår på verkstedene, er konfidensielt. Du og gruppen står fritt til å diskutere hvordan dere skal kommunisere enklere og vanskeligere saker til organisasjonen. Vi vet alle hvor fort temaer kan misoppfattes og vris på i avdelinger og blant enkeltindivider. Du og ledergruppen kan minke risikoen ved å utvikle og syreteste budskapene sammen med Christine.

Skiller bedriften seg ut med ekstremt god kundeservice? Har medarbeidere dine lyst til å lære mer om god kommunikasjon med verdens viktigste mennesker? I dette verkstedet, eller serie med verksteder, går dere og Christine gjennom all skriftlig kundekommunikasjon – det være seg e-post, nettsider, i sosiale medier eller på chat.

Vi vet at kundene har mer makt nå enn før. Det er lettere for dem å dele sine gode og dårlige erfaringer via sosiale medier, både i historier og via skjermbilder. Ta et grep, og bli den bedriften som gir service til seks stjerner – med varme, hjelpsomhet og tydelighet.

Snakker bedriften din på en enhetlig og effektiv måte i alle kanaler? Når verdier og «tone of voice» er nedfelt i skriveguider og interne presentasjoner, er det svært mye enklere for alle medarbeidere å formidle budskap slik bedriften ønsker. Hva brenner bedriften for? Hvorfor er de til? Hva skiller dem fra andre? I dette verkstedet, eller serien med verksteder, graver vi dypt i bedriftens verdier og hva disse verdiene betyr for kommunikasjonen.

Dette er ikke høytflyvende prat, men konkret jobbing og utvikling av verktøy som hjelper alle til å ta de rette kommunikasjonsvalgene.

En-til-en coaching

Er det ikke deilig å få skrevet de hersens tekstene? En felles skrivestue med tekstdoktoren er en ekstremt effektiv måte å få skrevet, redigert og kvalitetssikret en haug med tekster på kort tid.

Eksempler på tekster vi kan jobbe med er bedrifts- og salgspresentasjoner, stillingsannonser, nettsider, standardmaler som brukes til kundekommunikasjon og skriveguider.

Skrivestuene kan kombineres med individuell coaching, der hver medarbeider får tilbakemelding på tekstene sine i trygge rammer. Coachingen kan også handle om prosesser, usikkerhet og energi rundt alle former for formidling.

Du bestemmer hvor ofte dere skal møtes og hvor mye oppfølging gruppen ønsker – om det er én gang i uka, én gang i måneden eller hvert halvår.

Send en forespørsel

Fortell oss hva henvendelsen gjelder, så svarer vi deg ved første anledning.